Labels

zaterdag 3 juli 2010

Mijn visie op Web 2.0

Tot nu toe heb ik verschillende meningen over Web 2.0. Een paar dingen van '23 dingen' vind ik erg handig, een paar vind ik er ook een beetje overbodig en meer een prive-ding voor in eventuele vrije tijd. Ik heb natuurlijk nog maar 9 dingen gedaan, dus misschien dat mijn mening nog veranderdt.

Allereerst vind ik het een mooi iets voor de bibliotheek; Een weblog bijhouden. Hierdoor blijven klanten op de hoogte van wat er speelt in en rond de bibliotheek, op de hoogte van activiteiten, van acties, etc. Een soort van nieuwssite.

RSS Feeds heb ik dezelfde mening over. erg handig als je men op de hoogte wil houden van actuele zaken die spelen in de bibliotheek.

Image generators en Flickr vind ik echter zaken voor iemand die ze als hobby heeft. Ik vind ze vrij nutteloos in een bibliotheek. Foto's bewerken doe je naar mijn mening toch uit interesse en in je vrije tijd.

Tot nu toe vind ik het allemaal erg interessant. Ik hoop dat er nog meer nieuwe dingen komen die ik ontdek, die ik erg handig vind in de bibliotheek.

2 opmerkingen: