Labels

vrijdag 9 juli 2010

Tot Slot (Les 11) Digitale Bibliotheek ONIDV2a

Hier mijn evaluatie over 23 dingen en over de lessen Digitale Bibliotheek.

Ik heb veel geleerd van 23 dingen.

Het leukste wat ik heb gedaan was rondkijken op hyves, op youtube en op Netvibes. Vooral op netvibes vond ik het erg leuk, lid te worden van allerlei RSS feeds.

Ik heb ook in de lessen iets gezamenlijks gedaan. Google Docs vond ik erg leuk; Enquetes maken, maar ook met zn allen in 1 bericht werken, vond ik erg bijzonder.

Ik heb veel van de ervaringen die ik heb gedaan, toegepast in de praktijk. Zo heb ik veel berichten gezet op mijn blog van de bibliotheek in Tiel ofwel: Mijn stagebibliotheek. Hiervan heb ik veel gebruik gemaakt van de toepassingen van Web 2.0. Ik vond dit erg leuk om te doen.

Wat jammer was, was dat sommige dingen niet echt lukte. Bijvoorbeeld widget plaatsen in mijn blog, het toevoegen van mijn tagroll en enkele kleine dingen die niet gelijk lukte, maar pas na een tijdje. Dit vond ik dat dit beter kon worden uitgelegd.

Waar ik echt het aller verraste over was, was het werken in het google Documents met andere mensen. Het was een onverwachts resultaat, een soort chatten maar dan in een word-document.

23 dingen is voor mij: Een nieuwe ontdekking van internet en web 2.0 en alles wat daarbij komt kijken. Een echte ontdekkingsreis.

In de toekomst gebruik ik mijn weblog om er nieuwe dingen op te zetten die ik leuk vind. Als ik iets tegenkom op een site wat ik leuk vind om te plaatsen zal ik dat zeker doen.

bedankt voor de goede lessen!

Roel Roosen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten